woensdag 16 januari 2013

flink gezwoegd maar tis gelukt!

Sjonge sjonge... hij zit in elkaar. Het eerste blok  van de bloggersquilt die ik via haar bij haar ontdekte en waaraan ik geen weerstand kon (en wilde) bieden.

In mijn vorige berichtje meldde ik dat het niet lukte. Ik had echt al meerdere manieren geprobeerd maar ik kreeg t niet mooi.
Uiteindelijk via vriendin toch het patroon nog maar eens geprint en met frisse moed weer aan de slag. En na wat knippen lag er na een paar uur al een aardig begin, kijk maar:



Nog wat uurtjes later leek het echt al ergens op, en nu, net een uurtje geleden, heb ik de laatste steekjes gezet en heb ik het blokje gestreken. En ik vind m goed gelukt! 
Dit was mijn eerste blokje met ronde naden, ik ben er nog niet eerder aan durven beginnen. Ik vond de puntjes ook een hele uitdaging, want ik wil die dan ook helemaal goed hebben... ben niet snel tevreden. 
Maar met dit blokje kan ik wel wat!. Ik heb de laatste stukjes (om 'm 4kant te maken) er nog niet aangezet omdat ik nog niet de juiste stof daarvoor in huis heb, maar het rondje is oké! 


En na een heerlijk bordje eigengemaakte snert:


kan ik alweer verder met het tweede blokje, dat er gelukkig ietswat makkelijker uitziet... :


Iedereen veel quiltplezier, ik vind het heerlijk met dit weer! gordijntje omhoog, verwarming aan en maar patchen! 

Liefs Plien

3 opmerkingen:

  1. Mooi geworden hoor!
    Ik heb ook nog nooit ronde vormen gemaakt, ik ga als ik er aan toe ben maar een lesje pakken denk ik, laat mij maar even hexagonnen! Stoer dat je het zelf probeert!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw! wat een mooi blok is het zo geworden!
    natuurlijk mag je ook een stitchery blok insturen!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goed gevoel, hè, dat ie gelukt is...zo zat ik gisteravond ook...;)
    vind je blokje ook super gelukt!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen