dinsdag 12 februari 2013

Alaaf!

Pffff ... we hebben de afgelopen dagen (tussen het werken door) flink carnaval gevierd. Maar vandaag doe ik niet meer mee...

Zaterdagavond ben ik naar Oeteldonk geweest. Doe ik al een paar jaar, samen met een paar meiden. Geweldig genoten!


Niet zo'n scherpe foto... wat later op de avond dan deze:



Geweldige avond gehad. Het is dan in de stad zo gezellig! En druk! Niet normaal, zo druk had ik het nog niet eerder meegemaakt.

Al die verschillende kostuums zijn ook zo leuk om te zien. Iedereen doet erg zijn of haar best om er eens helemaal anders uit te zien. Ik heb altijd al een helehoop voorpret tijdens het omkleden. Ik vind het altijd leuk om onherkenbaar te zijn. Niet dat iemand me kent in Oeteldonk hoor....

Zondag kwam de optocht bij ons door het dorp en zelfs bij ons door de straat. Ideaal! Borreltje in de hand, lekker meehopsen en kletsen en vooral veel "ouwehoeren" en onzin verkopen! Als we heel koud waren vlug efkes naar binnen, even opwarmen en dan weer naar buiten. Ook al zo gezellig. Aansluitend met wat mensen naar de kroeg, kindercarnaval. Pfff was heel blij toen ik 's avonds lekker in mijn bedje lag hoor, willen jullie dat geloven!

's Maandags hoppetop naar het werk, fris en fruitig een hele dag op kantoor.... maar goed dat het koffieapparaat vol met koffie zat !

Maandagvond wilde ik even een ideetje uitwerken dat ik op het werk kreeg.
Van de Sint hebben we, nee eigenlijk heeft manlief, een tv gekregen. Het was een hele verrassing, alleen mannetje was iets minder verbaast. "Deze heb ik toch gevraagd" zei hij heel onschuldig....
Bij tv hoorde een Samsung tablet. Gaaf dingetje... deze week kwam 'ie eindelijk binnen.
En omdat ik het heel jammer zou vinden als de tablet zou beschadigen moest er een hoesje komen.
En dat hoesje is er!




 Helemaal goed en dat in iets minder dan anderhalf uur! Voorzien van stevige kartonnen ruggen, een gequilt bovenkantje en schermomlijsting! Goed hè? Ik ben er echt trots op. Helemaal zelf verzonnen, maar sterker nog, een van de eerste keren dat een idee dat ik heb ook goed uit te werken is...
Oja, ik moet wel eerlijk zeggen dat het stofje niet uit hele kleine vierkantjes bestaan.. LOL


En dan is blokje 6 ook af, de vlinder. En ook hier moet ik eerlijk zijn... eigenwijs is niet altijd wijs. Ik kreeg mijn applicaties nooit zo mooi strak. Ik zag wel eens zo'n baltimore quilt en vroeg me dan altijd af hoe ze dat toch deden. Niet dat het appliceren bij mij zo'n puinhoop werd, maar toch... ik miste altijd iets.
Nou... op de kersverse nieuwe tab maar eens bij youtube wat flimpjes opgezocht en tatataaaa... een strakke vlinder!


Ik frutte altijd een heel eind weg met lijm en papierkes en zo... Deze keer heb ik het papierke laten zitten en dan geappliceerd. Dan aan  de achterkant stof wegknippen ( deed ik nooit! ) en dan pas papierke eruit.
Nou... dat werkt veel beter!
Op zoek naar freezerpapier dus!

Iedereen die nog wat gaat carnavallen: veel plezier ermee en Alaaf, Alaaf, Alaaf!!!

Groetjes, Plien

4 opmerkingen:

  1. ook ik heb zitten met "freezer paper". ( of wel de binnenkant van de zakjes van de cake meel, goed afvegen en dat werkt het zelfde)
    moet nog een paar details dan zal ik de mijne ook op mijn blog zetten...de jouwe ziet er erg mooi en strak uit, prachtig gelukt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent een fantastische Oger, wat heb jij een gezellig carnaval gevierd!
    Je vlinder is prachtig geworden, fijn dat je de freezerpapiermethode zo goed bevallen is. Ik vind je variatie ook erg geslaagd.
    Alaaf!

    BeantwoordenVerwijderen