donderdag 29 november 2012

vervolg van de ziekenboeg

want helaas zit er een vervolg aan te komen...

Met manlief gaat het gestaag de goede kant op, gelukkig. Over manlief gesproken, afgelopen nacht was het 19 jaar geleden dat we voor het eerst zoenden... nog een jaar en dan zoen ik m langer wel dan dat ik m niet zoende!!

Met kindlief gaat het ook goed. Zij huppelt vrolijk door het leven, heerlijk om te  zien.
Ze geniet van alles wat met de Sint te maken heeft! Gister is ze, gesminkt en met een pietenmuts op naar haar hobbyclubje geweest (pas 8 en het hobbyvirus heeft al toegeslagen!) en daar is ze per ongeluk bijna meegenomen door de pietjes die kadootjes kwamen brengen! Gelukkig lette een van de juffen goed op, zij had goed geteld!

Met mij ook geen problemen, buiten de "normale" dan *Ü*

Neee... het hondebeest is flink ziek. Echt ziek. Een tijdje terug ging het al niet zo goed,  maar ze knapte eigenlijk na een paar dagen weer op. Tot afgelopen dinsdagavond. Gister kwam ik beneden en toen lagen er weer hele donkere plasjes... en dat werd erger en erger. Vanavond kon ik na het werk nog bij de dierenarts terecht en het is niet goed met haar. Hij vermoedt baarmoederontsteking of erger... morgenvroeg krijgt ze een echo en als het operabel is gaat ze direct onder het mes.

Weet je, dat hondje was van mijn mama. In december 11 jaar geleden, op de dag van mijn eerste terugplaatsing van mijn eerste IVF-behandeling kwam ze bij mijn mama in huis. Ze heeft alles meegemaakt. Al die pogingen, miskramen.. uiteindelijk ook de geboorte van mijn kindje en daarna de scheiding van mam en pa en het hele ziekzijn en overlijden van mama... en dit kleine hondje is al wat ik nog heb van mijn mam.


Duimen jullie mee? Dat het morgen is wat ze denken en niet nog erger? En dat ze goed door de narcose komt? De arts denkt echt dat ze daarna nog een hele tijd mee kan en ook dat ze echt wel sterk genoeg is voor de operatie, maar hij kan (natuurlijk) geen garanties geven....

Niets "quilterigs" deze keer.... maar thx voor het lezen!

Groetjes, Plien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten