woensdag 30 november 2011

Van hier naar daar en dan ook nog....

Drukke tijden hier.
Druk op het werk. De afgelopen weken heb ik veel overuren gedraaid. Teveel. Eigen keuze hoor, niets verplichts, meer een soort van raar, te hoog arbeidsethos. Vastbesloten om bij te komen, bij te blijven en ook nog wat extra de handen uit de mouwen te steken ging ik maar door als een soort van diesellocomotief.. En juist toen ik zei dat ik daar de week die zou komen mee zou stoppen ging de lamp uit. En voor ik het wist zat ik bij de huisartsenpost met een hoop vervelende rare klachten en angsten.
Na wat onderzoekjes, huisartsbezoekjes en nog wat meer onderzoekjes viel het "verlossende woord"... het was niet waar ik bang voor was, het was "gewoon" stress en oververmoeidheid.
Dus met het advies mijn stresspunten aan te pakken en me verder rustig te houden kan ik weer verder ! Maar een spannende week was het wel!

Druk ook op handwerkgebied. Ik rol op dit moment van de ene klus in de andere . Het begint bij een kerstquiltje.




Stiekum wordt 'ie echt leuk, helemaal omdat het wel gaat lukken, met kerst voor mijn raamp! Het laatste stukkie (de rand) doe ik lekker met het machientje, kan die ook eens echte toeren maken!

Dan gaat het via wat knikkerzakjes verder:



En ook deze worden schattig. Het is ook een heerlijk werkje, ik heb er zo een af en bij sommige verzin ik echt leuke details (al zeg ik het zelf....Eigen roem stinkt niet toch? Of juist wel....?):


Als deze zakjes klaar zijn is me alweer hulp gevraagd bij het fabriceren van een soort van babyiets voor tegen de muur. De stof is al gekocht en ook dat beloofd mooi te worden....

Uiteindelijk kom ik dan bij mijn eerste voorzichtige stapjes van de LIB, waar dit blog toch om begonnen is....


De oplettende lezer ziet direct dat ze niet in het blauw zijn, zoals ik van plan was. Dat komt omdat ik deze maak voor een heel lief mens dat ik wil bedanken voor wat ze voor me gedaan heeft en nog steeds doet. En volgens mij is oranje wel haar kleur, en dus zijn deze in het oranje. Valt niets tegen. Een sticherie is klaar in ongeveer een avond. Over de kerstdingetjes doe ik langer. Het is even een gefrut geweest over welke naalden nu het fijnste waren, maar het wordt al wat.

En al dat gefrübel (en me rustig houden...LOL) doe ik onder toeziend oog van mijn twee schatjes....Een van de twee is vandaag een "je-weet-wel-kater" geworden.... ooooch... sielig...



Wat een poepies hè?

Liefs Plien

2 opmerkingen:

  1. Zo, dit is een gezellig logje met veel te lezen en te kijken.
    Oh, beetje te veel hooi op je vork genomen, niet zo slim he Plientje LOL Nou ja, je hebt er iets van geleerd en je bent nu weer goed bezig. Houwen zo!
    Ga je ook nog huisjes bouwen? Als je het op je gemak doet, kan dat zeer rustgevend zijn, toch?

    Doei, doei,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Inge,
    Ik had bij jou de huisjes al gezien en ben de hele tijd al aan het twijfelen... lijkt me zo zwaar, het hele jaar door stenen sjouwen...hahaha! Maareh.. ik heb genoeg getwijfeld en heb me zojuist aangemeld! Trouwens, gefeliciteerd nog met je prijs! Wauw, zo'n agenda... dan kan de mijne (hoe mooi ook) niet tegenop!! Veel plezier ermee! Liefs Plien

    BeantwoordenVerwijderen