maandag 14 november 2011

Waar was ik gebleven

Hallo hallo!!
Na mijn vorige berichtje was ik even stil... maar hier is ik weer!!

En wat heb ik de afgelopen weken gedaan...? VAN ALLES!!!

Ik heb op een prachtige plek geslapen. Klik hier en ben verbaasd!
Klik op het plaatje linksboven, het grote huis. Daar sliep ik, op de zolder, die dus ENORM groot was. Ik wed dat mijn beschaafde huisje in het prachtige Brabant er echt drie keer in kan. (in alleen de zolder!). Waanzinnig en fantastisch en iets om noooooit meer te vergeten. Met dank aan mijn baas sliepen we met 6 collega's in het huis, drie verdiepingen alleen voor ons. Thanxx Boss, dit vergeet ik nooit meer. Ik heb genoten!

En ik heb enorm hard gewerkt aan mijn eerste "bestelling" 27 gehaakte knikkerzakjes!
Lang verhaal in het kort...
Toen mijn dochtertje 6 jaar oud werd wist ik niet goed wat ik zou gaan trakteren. Ik had al sokpoppen gemaakt voor haar 4de verjaardag en een grote taart voor haar 5de verjaardag, ik had even geen inspiratie. Het was knikkertijd en al haar knikkers slingerden door de kamer... Ik heb toen een knikkerzak voor haar gehaakt. Mijn mama zei toen dat het een goed idee was om misschien knikkerzakjes uit te delen.
Ik naar de wolwinkel, leuke gemeleerde wol gehaald in allerlei kleurtjes en heel de zomervakantie heb ik gehaakt! Een groot succes. Mama's en oma's die om een patroontje vroegen omdat het kind bij mijn kindje in de klas broertjes en/of zusjes had die ook een knikkerzak wilden.... Ik zie er soms nog kindjes mee lopen.
Een vriendin van mij had ze gezien en toen ze hoorde dat haar mama met pensioen zou gaan en nog naar een afscheidskadootje zocht voor "haar kindjes" vertelde ze over mijn knikkerzakjes... en haar mama vroeg of ik er niet een paar wilde haken.... Ja dus. Ik ben nu over de helft en als ik me een beetje boos maak haak ik er twee op een avond, dus dat gaat op tijd lukken! Als ze allemaal klaar zijn plaats ik een foto!

Dan heb ik ook hard gewerkt aan de kerststicherietjes van sew happy. Ik werd aangenaam verrast, er was er een meer dan ik dacht! Ik ben nu halverwege de engel en dan moet ik nog de sneeuwpop en dan maak ik er een mooie slinger van. Met kerst hangt er iets van mij aan de raam, dat gaat dit jaar lukken!

Wat heb ik nog meer gedaan... Ik heb mijn dochter's quilt gedubbeld! Dat wilde ik vorige week woensdag al doen, maar eerst moest er nog een randje aan. Da's inmiddels gebeurt, dank zij het machientje een werkje van niets! Toen de achterkant uit de la gepakt en.... ai ai ai! Daar zaten opeens vreselijke vlekken in! Echt over de hele lap vreselijk grote vettige vlekken! Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt even met mijn handen in mijn haar zat. Wassen hielp niet, dus ben ik toch maar een nieuw lapje gaan halen. Gelukkig hadden ze nog een stukje. Nu heb ik 'm gedubbeld. Ik heb er zo'n kleine 70 veiligheidsspelden in gedaan en nu ga ik 'm morgen of overmorgen nog wat "tackeren" en dan ga ik eens bedenken welke motieven ik wil gebruiken. En of ik met de hand of met de machien ga quilten of misschien wel met allebei... alle tips zijn welkom!

Nou, dat was 'ie weer. Jullie zijn weer helemaal op de hoogte. Ik doe nog even een rondje blogs en dan kruip ik lekker in mijn mandje. Welterusten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten